De ce autobuzele CNG cu 70 de locuri nu circulă pe străzile orașului? Din cauza cui bătrâni în baston, adulți care merg la serviciu, elevi care merg la școală se înghesuie ca oile în microbuzele de 30 de locuri?

Un autobuz CNG pe străzile din Giurgiu
Un autobuz CNG pe străzile din Giurgiu

De aproape 4 (patru) ani 13 autobuze CNG cu 70 de locuri fiecare ruginesc, se degradează aruncate undeva în bozii, la marginea orașului și la marginea îndepărtată a nepăsării și disprețului autorităților.

Nu se știe în mod indubitabil a cui este vina, dacă este a vreunui primar sau a consilierilor locali care au fost făcuți părtași la această bătaie de joc.
De ce zic bătaie de joc? Pentru că zilele trecute, într-o dimineață ploioasă în care nici un câine nu te înduri să-l dai afară (excepție al meu care trebuie să facă ceva dimineața!) am trecut pe lângă stația de autobuz de la Parcul Tineretului, o stație de capăt de traseu, unde microbuzul vine gol, 50-60 de persoane așteptau, înghesuite una într-alta, așa cum stau oile când plouă, pentru a se apăra de ploaie.

Cel puțin 30 de persoane au rămas jos, neputând să urce în microbuz… Tare mult mi-ar fi plăcut ca atunci și acolo să se fi desfășurat o ședință a Consiliului Local, pentru a auzi și distinșii aleși ai noștri cam ce se putea auzi din gurile celor rămași în ploaie (câțiva au intrat în adăpostul stației).

Din întâmplare, la o întrebare neadresată cuiva anume pe Fb, am primit un răspuns din partea domnului Nicolae Barbu, fost primar, actual candidat la funcția de primar; voi adăuga aici întocmai discuția de pe FB.

Eu: Întrebarea corectă ar fi: de ce aceste autobuze nu sunt puse în circulație? Nu se vrea sau nu se poate? Se pretează aceste autobuze de 11 m lungime la străzile înguste și foarte aglomerate din Giurgiu? Poate ne răspunde cineva din ”actuala administrație”.

Nicolae Barbu: ”Nu mai fac parte din “actuala” administrație. Da,autobuzele de 10.5 m lungime, achiziționate prin fonduri nerambursabile, se pretează să circule pe toate coridoarele de mobilitate urbană reabilitate prin proiectul european. Dupa trei ani de inactivitate administrativa și-au dat seama ca racordul la energie electrica și cel de la gaze realizate de cei doi directori de la Tracum (din cinci angajați) sunt insuficiente pentru racordarea stației de GNC necesară alimentării autobuzelor și acum se dorește spargerea străzii Gloriei (proaspăt asfaltată) și mărirea capacității de gaz natural și un nou post trafo. Trăiește cu cozonac încă un an Liber Trans.”

Eu: Toate ”coridoarele de mobilitate urbană reabilitate” acoperă în totalitate traseele actuale? Când s-a făcut proiectul de achiziționare al autobuzelor nu s-a prevăzut și stația de alimentare, cu toți parametri necesari?

Nicolae Barbu: ”Da, coridoarele de mobilitate asigura toate traseele. Nu, asigurarea utilităților prin finanțare europeana este interzisa. Prin studiile de fezabilitate de la depunerea proiectului se știa ce capacități de utilități au nevoie.”

Concluzia pe care putem să o tragem din cele spuse de Nicolae Barbu este aceea că cei de la Tracum/Liber Trans, cu larga complicitate a conducerii Primăriei (care cunoștea proiectul și trebuia să verifice corecta realizare a lui) sunt de vină pentru că noi, giurgiuvenii, mai tineri și mai bătrâni, ne înghesuim ca oile în microbuzele de 30 de locuri în vreme ce 13 autobuze a câte 70 de locuri și mai puțin poluante se degradează în bălării.

Gândiți cu mintea voastră și votați pe cine vreți!

PS. Este loc aici pentru un drept la replică și chiar aștept o replică din partea celor menționați de Nicolae Barbu mai sus.

One comment

  1. Dacă vrei ouă îți iei inainte găini ca să fii sigur că vei avea produsul (ouă) .Nu îți iei ouă înainte și aștepți clocitori din altă parte să iasă alte găini……Este un lanț al slăbiciunilor din păcate care se răsfrânge asupra omului cotizant de voie sau obligat la statul degeaba.In cazul acesta orașul Giurgiu care niciodată nu a fost un oraș normal….după revoluție.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *