Nu trebuie să ne îngrijorăm pentru că suntem analfabeți (funcțional)… Dacă știm să citim (numele partidului pe care punem ștampila) ce ne mai trebuie?!

Daca stim sa citim...
Daca stim sa citim…

Suntem pe un trend ascendent! E bine, veți zice… Da, dar pentru cine este bine? Pentru cei incluși în cele 44 de procente de analfabeți funcțional, după cum rezultă după ultimele teste PISA, nu prea e bine…

Însă pentru unii sigur e bine… Mai ales că mai vin niște alegeri!

Programul pentru Evaluarea Internațională a Studenților (PISA) își propune să realizeze evaluarea pregătirii elevilor de 15 ani pentru viața adultă într-un mod care este independent de curricula școlară națională, precum și de contextul cultural al fiecărei societăți.

PISA a fost dezvoltat și lansat de către Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD) în 2000, iar de atunci datele au fost culese o dată la fiecare trei ani, folosind instrumente care permit nu doar comparații între țări, ci și în timp.

Prima dată ne-a ”informat” doamna ministru că Educația nu are nevoie de 6% din PIB, pentru că Învățământul nu are ce face cu banii…
Și probabil că are dreptate căci imediat Guvernul a luat (respect adevărul, a luat bani necheltuiți, nu a tăiat) de la Educație o sumă importantă la rectificarea bugetară.

Insistând să ne convingă de competențele sale acum doamna ministru ne spune că nu trebuie să ne îngrijoreze rezultatele testelor PISA căci ele nu evaluează cunoștințele elevilor români, care sunt foarte deștepți (o parte importantă), fie vorba între noi, aceasta dovedind-o an de an rezultatele la evaluarea națională și bacalaureat.

Testele PISA evaluează capacitatea, abilitatea celor care termină școala de a aplica cunoștințele acumulate în situații concrete de viață, ne mai liniștește doamna respectivă.

Întreb și eu: cum este cu acea ”Românie educată”, cu acel magnific program pe care văd că îl tot scot în față liberalii, imediat după afirmațiile ministrului Educației?
Oare asta urmărește acel program? Să-i ”îndoape” pe copii cu cunoștințe inutile, sau, mă rog, utile așa, pentru cultura lor generală dar să-i ”arunce” total nepregătiți în vâltoarea vieții, după terminarea școlii?

Cuprinde acel program și măsura de schimbare a ministrului Educației?
Sau susținătorii programului împărtășesc în totalitate convingerile ministrului?

Situația relevată de testele PISA se cunoștea de mulți ani! Inclusiv în ultimii 5 se cunoștea, ani în care parcă îmi aduc aminte că s-a mai vorbit de acest program…
Vom continua să vorbim! Doamna ministru ne-a spus-o pe șleau: nu este cazul să ne îngrijorăm.
Nu are vreo importanță dacă spun eu asta! Dar când o spune chiar ministrul Educației, vorbind despre cei 44% analfabeți funcțional parcă se zbârlește părul pe tine…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *