Dintr-un recent comunicat de presă am aflat că un individ a cerut mită 7000 de lei unui alt individ pentru a-i înlesni angajarea fiului acestuia pe un post de șofer într-o instituție publică din Giurgiu.
Pentru individul care a cerut mită s-a organizat un flagrant; denunțătorul este bine-mersi deși de la el a pornit totul, acesta fiind cel care a apelat la o persoană influentă (în administrație, probabil) cerându-i un serviciu…
Dar nu despre mită, mituiți și mituitori, la care se adaugă și denunțători (o instituție nouă, cultivată insistent în ultima vreme!) vreau să vorbesc.
Vreau să aduc în atenție faptul că pare de-a dreptul de neînțeles cum să dai 7000 de lei pentru a te angaja ca șofer…
Mai ales dacă vom corela acest aspect cu ”bătaia” care va fi vineri, 20 aprilie, pe cele circa 500 de locuri de muncă oferite la bursa locurilor de muncă.
Din experiențele anterioare se poate presupune că foarte puțini, extrem de puțini, se vor angaja și de această dată…
Dar cele 500 de locuri de muncă nu sunt la Buget!, În sistemul bugetar, adică…
Sunt la ”nenorociții” de privați, la ”exploatatorii” care sug sângele angajaților, dându-le salarii de mizerie deși ”ei se scaldă în bani” de pe urma muncii exploataților… (Vă rog insistent să citiți această frază cu multă atenție).
Asta în vreme ce un individ (sau individă) dă 7000 de lei pentru a-și angaja progenitura ca șofer la o instituție publică… Oare ce salariu ar fi urmat să aibă individul?
Ce spun statisticile?
Spun că mai mult de 44% din angajații români primesc salariul minim pe economie, comparativ cu 37% în 2017, potrivit datelor oficiale.
Sindicatele spun că această evoluție este o consecință a lipsei de interes a guvernului pentru o repartizare echitabilă a beneficiilor creșterii economice.
La 31 martie erau înregistrate 6.280.466 contracte cu durată nedeterminată în registrul de muncă al României Revisal, din care 2.775.545 (44,2%) erau contracte minime brute de salarizare (1.900 lei sau 408 euro).
România se situează pe primul loc printre cele 28 de state membre UE în ceea ce privește proporția angajaților considerați săraci.
Pentru corecta informare precizez că nu am informații despre raportul dintre salariile minime de la Stat și Privat, acesta fiind contextul în care mi-a atras atenția mita de 7000 de lei oferită pentru a te angaja ca șofer la o instituție publică.