Rezultatele finale la examenul de evaluare națională de anul acesta au fost afișate pe pagina Ministerului Educației; am mai spus-o, nu au cine știe ce relevanță anul acesta rezultatele obținute însă fiind toți elevii în aceeași situație unele speculații se pot face.
Referitor la Chiajna, căci aici trăim!
88 de elevi au fost înscriși pe listele de examen, 45 la Liceul Tehnologic Doamna Chiajna și 43 la Școala Gimnazială Alexandru Odobescu; nu s-a înregistrat vreun absent, un lucru de apreciat.
Cea mai mare notă a obținut-o un elev de la Liceul Tehnologic, 9.75. Îl felicit și eu aici, oricine ar fi, căci din păcate nici meritele nu mai pot fi atribuite, ministerul considerând că un număr, un cod, este suficient pentru a defini un om!
13 note peste 7 au fost obținute de elevii clasei a VIII-a de la Liceul Tehnologic.
12 note peste 7 au fost obținute de elevii clasei a VIII-a de la Școala Generală Alexandru Odobescu.
Per total procentul celor cu note peste 7 ar fi de 28,2%.
De ce spuneam în titlu că în Chiajna este o situație oarecum contradictorie? O fi sau nu contradictorie, unele semne de întrebare tot va naște!
Nu am date pentru a prefigura un trend statistic dar referindu-ne doar la anul acesta nu putem să nu ne întrebăm cum de la Liceu s-au obținut mai multe note de 7 decât la Școala generală, pe de o parte și pe de altă parte cum de la același liceu s-au obținut 21 de note sub 5 în vreme ce la școala generală notele sub 5 au fost doar în număr de 4!
În procente, 46,6% dintre absolvenții clasei a VIII-a de la Liceul Tehnologic Doamna Chiajna nu au reușit să treacă clasa!
La Școala Generală Alexandru Odobescu procentul ”repetenților” este doar de 9,3%.
Făcând încă odată mențiunea că nu au mare relevanță rezultatele din acest an, un an școlar chinuit, terminat în coadă de pește, un an școlar cum nu a mai fost până acum, cel puțin în anii de care ne aducem aminte, cred că or fi compartimente competente să lămurească această dilemă: de ce asemenea extreme, mai multe note mari dar extrem de multe note mici la una dintre școli!
Fără vreo legătură cu cele de mai sus consemnez cerința unui cetățean (exprimată pe Fb) de la candidații la fotoliul de primar: ”…să faceți mai multe școli în care să predea profesori bine pregătiți”.
Și mai este lipsită de relevanță această situație întrucât mulți copii din Chiajna învață la școli din București. Practic, nu știm care este situația reală a nivelului de pregătire al copiilor care locuiesc în Chiajna.
În județul Ilfov la examenul de evaluare au fost înscriși pe liste 3140 de absolvenți, au fost prezenți 3065, au luat note peste 5 2115 adică 61,7%, au luat note peste 7 1328 adică 42,1%.