Despre poduri care au fost și nu mai sunt este oarecum relativ ușor de vorbit căci nemaifiind putem (chiar și) fabula oricât pe seama lor…
Că e simplu, au dovedit-o cu vârf și îndesat puzderia de candidați în campaniile electorale dar au dovedit-o și cei aleși, după alegere, pentru a întreține vie flacăra!
Pe pagina Primăriei Giurgiu a fost inițiată recent o consultare publică (AICI) în cadrul căreia giurgiuvenii sunt întrebați: ”Doriți reluarea curselor de călători și marfă CFR pe ruta Giurgiu Oraș – Grădiștea-București Progresul?”.
Această consultare este făcută la solicitarea Ministerului Transporturilor care cere părerea locuitorilor asupra acestui subiect în vederea fundamentării refacerii documentației tehnice și a studiului de fezabilitate pentru proiectul de reabilitare a Podului de la Grădiștea care stă la baza reluării liniei directe de transport feroviar prin CFR călători si marfă pe traseul Giurgiu Oraș – București Progresul.
Până la această dată, 26 ianuarie, au răspuns cu DA 2033 giurgiuveni și cu NU 9 (probabil dintre cei care au ceva legături cu transportul auto). A fost o explozie de voturi în primele 2 zile după care numărul celor care și-au exprimat părerea a scăzut dramatic la 0-3 pe zi.
Această consultare pentru o eventuală fundamentare a unui posibil viitor studiu este una cu bătaie foarte lungă, un fel de ”lungește-mi doamne zilele”…
Aparenta utilitate a unei asemenea consultări face să fie trecut într-un plan cu totul secundar aspectul comic al situației, ca să nu zic de bătaie de joc… De ce?
Păi dacă vă uitați cu atenție, ministerul și-a propus fundamentarea refacerii documentației tehnice și a studiului de fezabilitate.
Repet, ca să nu vă scape: refacerea documentației și a studiului de fezabilitate…
Asta după ce nenumărați deputați și senatori giurgiuveni au alocat în mandatele trecute bani cu nemiluita, pe principiul ”Cutărică a făcut rost de bani și dă ca sigură refacerea podului anul acesta”…
Și chiar s-au făcut de vreo trei ori asemenea studii…
Acum, actualii, vor să mai facă și ei un studiu și chiar dacă n-o fi unul mare, măcar așa, unul mititel tot vor face. În Bugetul pe 2018 ar putea fi propuși niscaiva bani pentru studiu, în cel pe 2019 va fi tăiată suma raportată și tot așa… Dar câte guverne se vor schimba până atunci?
Ca să evit observația unora mai pretențioși precizez că sunt conștient că ”documentația și studiul” sunt etape absolut obligatorii, mai ales la refacerea unui pod…
Dincolo de tot comicul situației și jena aferentă, în proiectul de Buget pentru 2017 al Ministerului Transporturilor sunt prevăzute câteva investiții pe raza județului nostru.
Acestea sunt (repet, propuneri, deocamdată):
– Varianta de ocolire Mihăilesti, 300 milioane lei
– Modernizare DN5, sectorul București-Adunații Copăceni km 7+573 – km 19+220, 760 milioane lei
– Lărgire la 4 benzi de circulație DN5 Bcurești – Giurgiu KM 23+200 – KM 59+100, 30 milioane lei (un rest de plată)
– Complex Administrare Căi Navigabile Giurgiu, 20 milioane lei
Și pentru că toate drumurile se leagă între ele și conform unui vechi dicton, toate duc la… mă rog, unde duc, exemplific și cu (doar) două investiții din județul vecin dar utile și giurgiuvenilor care au drum în zonă (și pentru care mai mult ca sigur că s-au consultat cetățenii pe Facebook, întrucât, nu-i așa, o asemenea consultare este absolut necesară la fundamentarea… bla, bla…):
– Modernizare DN 51 Alexandria – Zimnicea, 1,3 miliarde lei
– Modernizare DN 52 Alexandria – Turnu Măgurele, 2,3 miliarde lei
PS. Precizez că aceste rânduri nu au nicidecum intenția de a contesta dorința de refacere a podului de la Grădiștea; măcar simbolic și tot ar trebui refăcut!!
Și încă un PS. Sistemul de votare nu este corect realizat din punct de vedere tehnic atâta vreme cât oricine poate vota de oricâte ori vrea.