Am zis să mă opresc, să mă abțin, să nu mai scriu despre învățământul dual căci am tot scris… Dar mai apare câte ceva… Și… hopa!
Zice o doamnă, director al unui colegiu tehnic (scris cu literă mică pentru că aici este substantiv comun, putând avea un mare grad de generalizare), într-un interviu că ” Elevii sunt nevoiți să meargă și în cursul săptămânii la operatorul economic pentru a realiza orele de laborator…”
Păi, doamnă, nu aceasta este esența învățământului dual pentru următorii ani în Giurgiu? Teoria în sălile de clasă din școală, practica în ”laboratorul” pus la dispoziție de agentul economic care solicită și finanțează acea/acele clasă/clase de învățământ dual? Acele ore de ”laborator” sunt de fapt practica la locul de muncă, la viitorul loc de muncă.
Și, în perspectivă, practica nu se va desfășura în laboratoarele aflate la dracu-n praznic față de școli, în vestitul campus? Ce vreți să insinuați, că le este greu elevilor să se deplaseze până la laborator?
Dar pentru că eu sunt un tip riguros și neafiliat politic, vă dau dreptate și vă cer scuze dacă și dvs. veți reveni și veți declara că de fapt ceea ce ați spus și eu am comentat se referea strict la învățământul profesional de stat, cel care se desfășoară în întregime în școală, atât teoria, cât și practica în laboratoare, laboratoare care, DA, trebuie modernizate și utilate acolo unde sunt, cu fonduri care există, vedem, dar care iau căi greu de deslușit (spre dracu’n praznic), lucru pe care l-am tot spus și eu până când aproape că mi s-a făcut lehamite…
(PS. min. 3.11, pentru conformitate, aici: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/educatie/video-materialul-didactic-din-scolile-profesionale-vechi-de-zeci-de-ani-tineri-mecanici-invata-meserie-pe-un-motor-de-dacia-1100-2267499