Noul scuar dat în folosință pe Șoseaua Sloboziei este pentru municipalitate ”…un pas mic dar un pas uriaș” pentru cei din zonă în asigurarea celor 26 de mp de spațiu verde pe locuitor
Cei din zonă se întreabă cu nerăbdare pe când și un sens giratoriu, că tot este la modă și, mai ales, deosebit de util?!
Să nu credeți că imaginea este o glumă! NU!!
Sau poate că este o glumă dar una făcută de către cei care tot repară străzile Giurgiului de ani de zile, pe fel de fel de proiecte, dar reparațiile nu că nu se mai termină căci e firesc să nu se termine atâta vreme cât este ceva de reparat dar parcă sunt tot mai multe și mai dese; parcă, așa îmi trece mie prin cap un gând dar nu afirm.
Până una-alta, fiindcă tot am pomenit despre suprafața de spațiu verde pe locuitor, vrând să văd cum stăm în Giurgiu am constatat cu stupoare (nu cu surpriză!!) că nu mai suntem ultimii din țară, pe ultimul loc, adică!
Cu cei 7 mp/locuitor mai avem după noi 4 (patru) reședințe de județ: Tulcea, Gorj, Vrancea și Arad.
Însă nu-i supărare mare!
În ritmul în care se desființează spațiile verzi din jurul blocurilor și se fac noi parcări avem mari șanse să le luăm fața celor din Arad care au 5 mp/locuitor.
Să nu înțeleagă cineva că aș afirma că nu sunt utile parcările!
Spun doar că se vorbește cu gândul la cai verzi pe pereți dar se alege calea cea mai facilă: parcare în locul spațiului verde de sub ferestrele blocurilor.
Și ce ar însemna ”cai verzi pe pereți”? O ”parcare de râs” (nu am știut cum altfel să traduc ”park and ride” decât prin ”parchează și râzi”) făcută undeva la marginea orașului, într-o zonă în care doar privitul lung la vapoarele care trec pe Dunăre ar fi o ocupație…
În zonele cu adevărat locuite, cu densitate mare de locuitori nu se găsesc alte spații decât cele verzi de sub ferestrele blocurilor…
Au mai fost și încă mai sunt ele și altele dar acelea sunt spații private și nu au cum să intre în discuție…
PS. Conform Institutului Național de Statistică: ”Suprafața spațiilor verzi (ha) se referă la suprafața spatiilor verzi amenajate sub forma de parcuri, grădini publice sau scuaruri publice, terenurile bazelor și amenajărilor sportive în cadrul perimetrelor construibile ale localităților. În cadrul spațiilor verzi nu se includ serele, pepinierele, grădinile de zarzavaturi, cimitirele, terenurile agricole, suprafața lacurilor etc.”
Și încă un PS!
În accepțiunea curentă conceptul de ”park and ride” se referă la un spațiu de parcare (mare) conectat cu transportul în comun urban, în care NAVETIȘTII veniți din zonele limitrofe urbei își lasă mașinile și merg spre locurile lor de muncă cu transportul în comun sau mijloace de transport neconvenționale…
Ia imaginați-vă domniile voastre ”valurile de navetiști” care vin de pe Tineretului (căci altfel de unde!), trec prin zona centrală, își lasă mașinile în parcarea de la Alei și își iau trotinetele pentru a reveni în zona centrală, că spre Port nu prea mai au unde lucra…
Și mă acuzați că mi-a venit în minte sintagma ”parcare de râs”…
Îl invit eu pe domnul care are vilă în afara orașului, înconjurată de sute de mp de spațiu verde, să facă schimb de locuință cu mine care stau la parter și la 1 m de geamul meu vecinul își ambalează mașina, un model mai vechi și pe motorină…
Ei, să nu te apuce râsul?