Podul de la Grădiștea va fi redat circulației… la anul și la mulți ani!

Nu, nu este podul de la Gradistea; este unul de zeci de km, in China!
Nu, nu este podul de la Gradistea; este unul de zeci de km, in China!

Podul de la Grădiștea, starea acestuia și mai ales, redarea sa în circulație a devenit un punct comun în declarațiile politicienilor giurgiuverni; niciunul dintre aceștia nu își asumă riscul de a afirma că acest pod, această rută, de fapt, nu mai prezintă vreun interes economico-financiar și nici strategic întrucât ruta (calea ferată) strategică este prin Videle.

Din când în când își mai aduce aminte câte unul de acest subiect și, în lipsă de alte subiecte despre care s-ar mai putea face promisiuni, îl aduce în atenție; așa mi s-a părut că aș fi văzut într-un recent interviu.

Pentru a nu vă crea disconfortul de a căuta, făcând trimiteri, voi prezenta aici unele paragrafe din postări anterioare; iată:

Martie, 2014
”Din declaratiile facute de deputatul giurgiuvean Florian Nicolae rezulta ca podul de la Gradistea va fi refacut pana in 2015; licitatia pentru atribuirea lucrarilor de reconstructie a podului va fi demarata cel tarziu in luna mai, 2014.
In conferinta de presa de vineri, 21 martie, deputatul Florian Nicolae a insistat pe faptul ca refacerea podului de la Gradistea este ca si sigura, in perioada imediat urmatoare fiind organizate licitatii pentru atribuirea lucrarilor.
Deputatul Florian Nicolae a subliniat importanta acestei cai ferate pentru Giurgiu si necesitatea restabilirii acestei legaturi, intrerupte in urma cu mai multi ani.”

August, 2015
”Au vorbit despre iminenta şi sigura aprobare de fonduri rând pe rând sau toţi odată Lucian Iliescu, Niculae Bădălău, Florian Nicolae, politicieni mai bătrâni (în ale politicii), toţi bine intenţionaţi însă după cum s-a dovedit (după cum arată podul), niciunul cu vreo putere (de atragere a fondurilor) prea mare.
Cu toate acestea ştafeta (refacerii) podului de la Grădiştea merge mai departe!
În conferinţa de presă de joi, 26 august, Răzvan Cuc, purtătorul de cuvânt al PSD Giurgiu, unul dintre politicienii tineri, de această dată, cu tot viitorul înainte, a dat şi el ca sigură informaţia că podul de la Grădiştea va fi refăcut. Când? Nicicând altcândva decât la anul!”

Martie, 2016
CFR SA intenţionează să înceapă în prima parte a anului 2017 lucrările de reabilitare a podului de la Grădiştea, acesta urmând să fie dat în folosinţă la finele lui 2018.
Finanţarea, de 70 de milioane de euro, va include şi deschiderea circulaţiei pe linia de cale ferată Bucureşti – Giurgiu.
De această dată despre refacerea podului de la Grădiştea şi redeschiderea liniei de cale ferată Giurgiu-Bucureşti nu mai vorbeşte un politician ci însuşi beneficiarul lucrării CFR SA, prin vocea directorului său general, Marius Chiper.”

Octombrie, 2018
Parlamentarul giurgiuvean Răzvan Cuc a afirmat recent într-un interviu la Open.Tv că în urma unei întâlniri cu actualul ministru al transporturilor, Lucian Sova, poate anunța ca termen de incepere efectiva a lucrarilor luna mai 2019, urmand ca executia sa dureze intre 12 si 18 luni, ceea ce inseamna ca la sfarsitul anului 2020, podul de la Gradistea ar trebui sa fie finalizat.”

PS. În aprilie 2017 a fost reinaugurat cu mare fast, depășind în amploare darea în folosință de acum mai bine de 100 de ani, tronsonul de o monumentală inutilitate Giurgiu – Grădiștea.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. Despre cookie

Dacă apăsați ”Accept” înseamnă că sunteți de acord cu politica de cookie

Close